søndag 11. oktober 2009

Fordypningsoppgave i norsk

Jeg har valgt å fordype meg i tre romaner av Ingvar Ambjørnsen, som er "Den siste revejakta", "Hvite niggere" og "Elsk meg i morgen". Jeg har lest ferdig de to første bøkene, og er halvveis i bok nr 3. Jeg har som problemstilling å skrive litt om hvilke fellestrekk romanene har med Ambjørnsens virkelige liv, og om karakterene i romanene skal forstille han som person.

Jeg skal først bli ferdig med å lese den siste romanen, etter det skal jeg begynne på den skriftlige delen. Jeg skal starte å skrive tre korte handlingsreferat av bøkene, og så skal jeg gå nærmere inn i selve bøkene og begynne selve problemstillingen min.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal fremføre foredraget, men hele fremføringen skal sirkle rundt det jeg har valgt som problemstilling. Jeg skal hente litt informasjon fra nettet, for å sammenligne mine meninger med andres for å få litt mer grunnlag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar